Odpowiedzi

2009-12-03T20:56:06+01:00
Ponieważ był on patriotom (wierny Polscy) i wiedział, że jak wejdzie liberum veto to Polska się nie rozwinie a wręcz przeciwnie spadnie poziom nauk Polaków.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:55:40+01:00
Ponieważ przez to Rzeczpospolita wiele traciła. Liberum Veto można było używać nawet dla własnych interesów. Dlatego wiele osób było przeciw możliwości używania tego hasła. Jak wiesz Polska nie była bardzo mocnym Państwem za tamtych czasów a to jeszcze więcej ją pogrążało.
2009-12-03T21:26:34+01:00
Ponieważ liberum veto najczęściej używano do własnych celów. Ten kto wypowiadał te słowa nie myślał wcale o Polsce. Wszystkie prawa jakie wymyślono były one po to by ulepszać kraj, a że jakiemuś magnatowi nie spodobała się jakieś prawo i powiedział liberum veto, król musiał zmienić wszystkie prawa które chciał zatwierdzić.
1 3 1