Odpowiedzi

2009-12-03T20:53:51+01:00
To zadanie najlepiej rozwiązać wykorzystując twierdzenie Pitagorasa: (a)2 + (b)2 = (c)2
(12.8)do kwadratu + (11.1)do kwadratu = x do kwadratu
163,84 + 123.21 = x2
287.05 = x2
x = pierwiastek z 287.05
x = 16.9 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T20:56:38+01:00
(11,1)² + (12,8)² = x²
123,21 + 163,84 = x²
287,05 = x²
x= √287,05
Obw = 11,1 cm + 12,8cm + √287,05 = (23,9 + √287,05) cm
Jeśli rozwiązanie może być w przybliżeniu to √287,05 ≈ 16,94
wtedy Obw = 11,1cm + 12,8cm + 16,94cm= 40,84cm ;)