Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:04:34+01:00
{x + y = 3(x-y)
{x = y + 4,2

{ x+y = 3x - 3y
{ x = y + 4,2

2x = 4y | /2
x = 2y

Podstawiamy

y = 4,2
x = 8,4
3 3 3
  • Agy
  • Początkujący
2009-12-03T21:09:44+01:00
Znajdź takie dwie liczby,których suma jest 3 razy większa od ich różnicy, a pierwsza liczba jest o 4,2 większa od drugiej.

x+(x+4,2)=3*[(x+4,2)-x]
x+(x+4,2)=3*4,2
x+(x+4,2)=16,6
x=16,6:3
x=4,2
y=x+4,2=8,4
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T21:15:14+01:00
X - pierwsza liczba
y- druga liczba

x + y = 3*(x-y)
x= y+ 4,2
x+y = 3x - 3y
x=y + 4,2
y+4,2+y = 3x - 3y
x = y + 4,2
5y = 3x-4,2
x= y +4,2
5y = 3* ( y + 4,2 ) - 4,2
x = y + 4,2
5y = 3y +12,6 - 4,2
x = y + 4,2
2y = 8,4
x = y + 4,2
y = 4,2
x = 4,2 + 4,2


y= 4,2
x = 8,2

Proszę bardzo ;)
Tylko weź w te nawiasy po dwa działania. ;)