Ania oraz jej 21 koleżanek pisały test z j.angielskiego.
Największa liczba punktów do zdobycia to 44.
Średni wynik piszących ten test to 28 punktów.
Nikt nie napisał poniżej średniej.
Ile Ania zdobyła punktów?

UWAGA!!!
Odpowiedź to 28 punktów ale nie wiem dlaczego.
Proszę o obliczenia które będę mogła napisać.

3

Odpowiedzi

2009-12-03T21:21:39+01:00
Tutaj nie ma żadnych obliczen skoro pisaly 22 osoby maks mozna bylo zdobyc 44 pkt a srednia wynosila 28 i nikt nie napisal ponizej to jasno wynika ze tez nikt nie napisal wiecej niz 28 pkt i wszyscy mieli 28 pkt
2009-12-03T21:26:03+01:00
Odp. 28 jest dobra, bo jak nikt nie wyszedł poniżej średniej to też nie mógł być ponad nią tzn, że wszyscy w klasie dostali 28 punktów

Nikt nie mógł wyjść powyżej, bo:
28+29=57/2=28.5 - to nie jest średni wynik, żeby to się wyrownało, to któś musiałby uzykać mniejszy wynik, bo:
28+29+27=84/3=28

Nikt nie mógł wyjść poniżej, bo:
28+27=55/2=27.5 - to nie jest średni wynik, żeby to się wyrownało, to któś musiałby uzykać większy wynik, bo:
28+27+29=84/3=28

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:26:34+01:00
Razem z anią test pisały 22 osoby skoro średnia =28,to przez x oznacz liczę zdobytych punktów łącznie i masz x:22=28→x=22×28=616 ,,a skoro nikt nie zdobył mniej niż 28 punktów to nikt też nie zdobył więcej niż 28,czyli wszyscy zdobyli po 28 punktów,ania również tyle