Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:24:29+01:00
Tutaj masz dobre rozwiązanie: http://zadane.pl/zadanie/89677
a konkretnie:

"
podzielilem sobie trojkat wysokoscia opuszczona na podstawe - na 50cm
powstaja 2 trojkaty prostokatne
teraz policze sobie kat α (miedzy ramieniem, a wysokoscia)

sinα =25/30
sinα≈0,8333
α≈56∧

w trojkacie rownoramiennym wystepuja 2 te katy, czyli maja razem 112∧

teraz licze kat miedzy ramieniem, a przedluzeniem drugiego ramienia (na ktory zostanie poprowadzona wysokosc), czyli
180 - 112 = 68∧

i teraz liczymy rowniez z funkcji te wysokosc - mianowicie:

sin 68∧ = h /30
0,9272 * 30 ≈ h
h ≈27,816
"
2 3 2
2009-12-03T23:17:13+01:00
W trójkącie równoramiennym rozwartokątnym o bokach długości 30 cm, 30 cm, 50cm poprowadzono wysokość z wierzchołka kąta ostrego. Oblicz tę wysokość. proszę pomóżcie i proszę o wszystkie obliczenia.

H- wys. spadająca na bok dł. 50cm

H²+25²=30²
H²+625=900
H²=900-625
H²=275
H=√275=5√11

h-wys. spadająca na bok dł. 30cm

1/2 *30*h=1/2* 50* H /*2
30h=50*5√11
h=250√11/30
h=25/3 √11 cm
czyli ok.27,64cm
2 5 2