Oblicz ciśnienie hydrostatyczne i ciśnienie całkowite działające na nurka, gdy znajduje się on na głębokości 30m i gdy znajduję się na głębokości 50m.(na podstawie podręcznika:
gęstość wody d=1000kg/metr sześcienny,
głębokość zanurzenia h=20m).

Jeżeli ktoś potrafi rozwiązać to zadanie to bardzo proszę o pomoc, gdyż nie mogę sobie z nim poradzić.

Była bym bardzo wdzięczna.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:47:08+01:00
Ciśnienie hydrostatyczne :
Wzór: phyd= d × h × g
Głębokość 30m

phyd= 1000kg/m³ × 30m × 10 N/kg
phyd= 300000 Pa
Głębokość 50m
phyd= 1000kg/m³ × 50m × 10 N/kg
phyd=500000 Pa
Ciśnienie całkowite
Głębokość 30m
pc = phyd + p atm
p atm = 1030hPa = 103000Pa - takie zawsze panuje na poziomie morza p atm - ciśnienie atmosferyczne, a pc - ciśnienie całkowite
pc= 300000Pa + 103000Pa =403000 Pa
Głębokość 50m
pc = 500000Pa + 103000Pa = 603000 Pa
NA 100 % DOBRZE MIAŁEM TAKIE W ĆW I JA MAM NA KONIEC ROKU ZAWSZE Z FIZYKI 5 I USTAW MOJĄ ODP ZA NAJ PLISSSSSSSSSSS
16 4 16
2009-12-03T22:02:00+01:00
Phyd= 1000kg/m³ × 30m × 10 N/kg
phyd= 300000 Pa
Głębokość 50m
phyd= 1000kg/m³ × 50m × 10 N/kg
phyd=500000 Pa
Ciśnienie całkowite
Głębokość 30m
pc = phyd + p atm
p atm = 1030hPa = 103000
pc= 300000Pa + 103000Pa =403000 Pa
Głębokość 50m
pc = 500000Pa + 103000Pa = 603000 Pa
6 4 6