Tekstowe:
na ziemi zyje obecnie około 6 miliardow osob.około 4/5 wszystkich ludzi mieszka w azji.ile miliardow ludzi zamieszkuje azje??????ojciec stefka odziedziczył 1/3 majatku dziadka romana.gdy stefek dorosł ojciec przekazał mu 2/5 czesci majatku odziedziczonego po dziadku romanie.jaka czesc majatku dziadka romana odziedziczył stefek????w rozlewni sokow złote jabłko 22i1/2 l soku rozlano do kartonikow o pojemnosci 3/4 l.ile kartonikow napełniono????

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:39:03+01:00
1]⅘z 6 mld=⅘×6mld=4,8mld zamieszkuje azję ,,,,,, zad.2]⅖z ⅓=⅖×⅓=²/₁₅,,,odp.stefek odziedziczył ²/₁₅ majątku dziadka,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,zad.3] 22½=22,5l,,,,¾l=0,75l,,czyli 22,5:0,75=30,,odp.rozlano do 30 kartoników
2009-12-03T21:39:16+01:00
Zadanie 1

6000000000 / 5 = 1200000000
1200000000 * 4 = 4800000000
Odpowiedź: 4800000000

2009-12-03T21:41:41+01:00
No czyli jeżeli 6 miliardów zyje naziemi to jest 5/5 :D to jest calosc .. jezeli 4/5 to jest 80 procent ..; D a potem to podziel przez liczbe np na kalkulatorze.. przez ktora da sie podzielic 6 miliardow.;D !!!

1/3 + 2/5 = wspolny mianownik do liczb 3 i 5 to :15 .. czyli 1/3 * 5 do 2/5 * 3 = 5/15 + 6/15 = 11/15 :DD