Z mosiężnego pręta wykonano trzy kawałki.Na pierwszy z nich zużyto połowę pręta,a na drugi 2/3 reszty, a trzeci razem z wiórami pozostałymi po obróbce miał masę 3 kg.Jaką masę miał cały pręt?

Wynik to 18 kg.Proszę o wykonanie obliczeń ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:50:39+01:00
X-waga całego pręta
1/2x-I kawałek
2/3*1/2x=1/3x- II kawałek
3kg -III kawałek

1/2x+1/3x+3=x /*6
3x+2x+18=6x
5x-6x=-18
-x=-18 /:-1
x=18

cały pręt wazył 18 kg.
10 4 10
2009-12-03T21:52:52+01:00
100%=18kg

1/3=3kg
1/2=6kg+3kg=9kg
2/3=6kg
1/2+3/3=18kg
4 1 4