Odpowiedzi

2009-12-03T21:58:01+01:00
A - pierwsza z szukanych liczb
b = 3a/4 - druga szukana liczba
c = (a + 3a/4)/2 - trzecia szukana liczba

a + 3a/4 + a/2 + 3a/(4*2) = 210

9a/4 + 3a/8 = 210

21a/8 = 210

a/8 = 10

a = 80

b = 3a/4 = 60

c = 80/2 + 3*80/8 = 70

Odp.: Szukane liczby to 80, 60 i 70. :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T21:58:26+01:00
A+b+c=210
b=3/4a
c=1/2(a+b)

a+b+c=210
a+3/4a+c=210
a+3/4a+1/2(a+b)=210
a+3/4a+1/2(a+3/4a)=210
a+3/4a+1/2a+3/8a=210
a+6/8a+4/8a+3/8a=210
a+13/8a=210
25/8a=210/:25/8
a=80

a=80
b=3/4*80
b=60
c=1/2(60+80)=1/2*140=70

Pozdrawiam ; )
1 1 1