Odpowiedzi

2009-12-03T22:09:19+01:00
Niech przyprostokątne mają długości 3a i 4a, wówczas z własności trójkąta pitagorejskiego, przeciwprostokątna ma długość 5a.

Wobec tego
3dm = 5a
a = 3/5 dm = 6 cm
Obw = ?
Obw = 12a
Obw = 12*6 cm = 72 cm

Odp.: Szukany obwód ma długość 72 cm.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T22:16:14+01:00
Twierdzenie Pitagorasa --> a² + b² = c²

c = 3
a = 3x
b = 4x

(3x)² + (4x)² = 3²
9x² + 16x² = 9
25x² = 9 | <wyciągam pierwiastek z obu stron równania>
5x = 3
x = ⅗

a = 3x = 3 * ⅗ = 1,8
b = 4x = 4 * ⅗ = 2,4

Obw. = a + b + c
Obw. = 1,8 + 2,4 + 3
Obw. = 7,2 [dm]

Odp.: Obwód trójkąta wynosi 7,2dm.
9 4 9