W domu są 3 klatki schodowe.
W klatce A mieszkają 62 osoby w B 54 a w C 44.
średnia wieku to odpowiednio 28,32 i 54lata.
Jaka jest średnia wieku mieszkańców całego domu?

UWAGA!!!
Potrzebuję jasnej i pełnej odpowiedzi razem z obliczeniami a najlepiej z wytłumaczeniem dlaczego tak a nie inaczej.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T22:10:54+01:00
To jest bardzo proste
62*28 = 1736 klatka a
54*32 = 1728 klatka b
44*54 = 2376 klatka c
1736 + 1728 + 2376 = 5840 łączny wiek
62 + 54 + 44 = 160 - wszyscy ludzie

5840 : 160 = 36,5 lat

Średnia wieku wynosi 36.5 lat

Takie zadania pisz do mnie na priv to ci za darmo rozwiąże bez żadnych punktów po co masz je tracić ... ? ;)
Pozdrawiam]
1 5 1
2009-12-03T22:16:49+01:00
62×28=1736=suma lat ludzi z 1 klatki,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 54×32=1728=....................2....... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 44×54=2376=.....................3......,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 1736+1728+2376=5840=łaczna suma lat,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,, 62+54+44=160=ilość ludzi,,,,,,,5840:160=36,5=średnia wieku wszystkich mieszkańców
1 5 1