Odpowiedzi

2009-12-03T22:21:18+01:00
Wiązanie metaliczne charakteryzuje występowanie w ciele stałym swobodnie poruszających się, zdelokalizowanych elektronów walencyjnych tworzących tzw. gaz elektronowy. W gazie elektronowym jest zanurzona sieć jonów dodatnich utworzonych przez atomy, które utraciły swoje elektrony walencyjne, np. sieć jonów Na+ w krysztale metalicznego sodu (Na). Istotę wiązania metalicznego stanowi zatem elektrostatyczne przyciąganie między dodatnimi jonami a gazem elektronowym wypełniającym przestrzeń między jonową.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T22:21:16+01:00
Jestem w klasie biochem i aktualnie to mam, wiec luzik ;D
Wiązanie metaliczne występuje w sieci krystalicznej metali. Sieć ta jest zbudowana z tzw rdzeni atomowych. Czylio jądroro oraz elektrony niewalencyjne.
Sód czyli Na ma jednen elektron walencyjny, ponieważ jej wzor podpowlokowy to 1s2. Sód tworzy 1 wiązaniemetaliczne. Z drugą cząsteczkąsodu tworzy dublet.
9 3 9
2009-12-03T22:20:45+01:00
Proste :)

W wiązaniu metalicznym sodu występują dodatnie jądra atomów a pomiędzy nimi występuję tzn. chmura elektronowa. Poprzez chmurę elektronową przewodzi się prąd.

btw.
terii33 pięknie skopiował z zapytaj.com