Odpowiedzi

2009-12-03T22:48:26+01:00
Trójkąt o podpisanym boku 4m jest równoboczny więc możemy obliczyć jego wysokość z wzoru (a*√3)/2

H=(4*√3)/2=2*√3

trójkąt w którego h mamy obliczyć jest trójkątem specyficznym gdzie proporcje między bokami wynoszą a:2a:a*√3

2*√3 zajmuje bok 2a, a h zajmuje bok a

h=(2*√3)/2=√3

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T22:50:54+01:00
Rysujesz trójkąt ten o kącie 60 st. następnie z twierdzenia pitagorasa wyliczasz jego wysokość:

h^2+2^2=4^2
h^2+4=16
h^2=12
h= pierwiastek z 12=2*pierwiastek z 3

następnie korzystasz z właściwości trójkąta o kątach 90, 60 i 30
"na przeciwko kąta 30 stopni leży bok który jest 2x krótszy od przeciwprostokątnej":

h strychu= 0,5*h=0,5*2*pierwiastek z 3= pierwiastek z 3

ODP. Wysokość strychu jest równa pierwiastek z 3.
2009-12-03T23:05:31+01:00
Cos30= b/c ; b=hΔ=? ; c=4
cos30°=hΔ:4
√3/2=hΔ/4
hΔ=√3/2*4
hΔ=2√3

sin30°=a/c ; a= h=? ; c=2√3
1/2=h/2√3
h=2√3/2
h=√3
Wysokość strychu wynosi √3 metra