Odpowiedzi

2009-12-03T22:35:48+01:00
Pierwsze igrzyska ery nowożytnej miały S. Louis - zwycięzca pierwszego maratonu.odbyć się pierwotnie w 1900 roku w celu uczczenia wejścia w nowe stulecie, jednak przeważyły opinię aby datę tą przesunąć o cztery lata w przód. Miastem organizatorskim, ze względów historycznych, zostały Ateny. Idee organizacji igrzysk w Grecji poparł król mimo sprzeciwu premiera - potrzebne pieniądze zostały zebrane ze składek społeczeństwa i dzięki inicjatywie greckiego milionera G. Averoffa. Tak oto 5 IV 1896 roku król Grecji Jerzy I dokonał otwarcia pierwszych Igrzysk ery nowożytnej. Zaplanowano zawody w 12 dyscyplinach lecz konkurencje żeglarskie, wioślarskie i jeździeckie nie odbyły się. Pierwszym mistrzem został trójskoczek James Connolly z USA. Do bohaterów igrzysk zaliczono także Amerykanina R. Garreta, Węgra A. Hajosa, Niemca C. Schumanna oraz oczywiście Greka S. Luisa zwycięzcę maratonu. Najzabawniejszym epizodem igrzysk była odpowiedź pływaka A. Hajosa na pytanie króla Grecji o to gdzie się tak świetnie nauczył pływać - "W wodzie Wasza Dostojność" odpowiedział spokojnie Hajos. Igrzyska cieszyły się wielkim zainteresowaniem i wielu Greków uważało, że powinny one odbywać się tylko i wyłącznie w ich ojczyźnie - sprzeciwił się temu P. Coubertine. Kolejne dwie nieudane edycje w Paryżu (1900) i Saint Louis (1904) spowodowały, że w 1906 roku odbyły się w Atenach Igrzyska Interwałowe - cieszące się ponownie dużym zainteresowaniem.
8 2 8
  • Użytkownik Zadane
2009-12-03T22:37:15+01:00
Przed rozpoczęciem (i po rozpoczęciu zresztą też ;-)) igrzysk trwał "święty pokój" - zawieszenie wszelkich wojen, których przebieg mógł zakłócić pokojowego ducha igrzysk olimpijskich.

Igrzyska (jak wszystko w staroż. Grecji :D) były przeprowadzane ku czci bogów.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T22:37:17+01:00
1.złożenie ofiary bogom,złozenie przysięgipodział na grupy
2.konkurencja chłopcy
3.konkurencja mężczyzn
4.wyścig rydwanów
5.rozdanie nagród
5 4 5