1. Rozwiąż układy równań metodą przeciwnych współczynników.

a) |3u+2v = 2
|5u+4v = 6 te | to ,,Klamerka"

b) |3s+5t = -6
|1,5s-2t = -3 te | to ,,Klamerka"

c) |5 = 3x - y
|5x-2y = 7 te | to ,,Klamerka"

d) |x-3y = 5
|y+3x = -5 te | to ,,Klamerka"
---------------------------------------------------------------------------

Podane równania przekształć tak, aby współczynnik przy zmiennej X był równy 2.

a) x+2y = -13
b) 3x+y = -5
c) -x+4y = 2
d) x-½y = 1
e) 3x-3y = 1
f) x+¾y = 0

Napisz WSZYSTKIE zadania dobrze a nie pożałujesz !! Daję NAJ !!! Pozdro.

2

Odpowiedzi

2009-12-03T23:14:51+01:00
A) |3u+2v = 2 |*(-2)
|5u+4v = 6

-6u-4v=-4
5u+4v=6

-u=2
u=-2

3u+2v=2
6+2v=2 |-6

2v=-4
v=-2

b) |3s+5t = -6
|1,5s-2t = -3 |*(-2)

3s+5t=-6
-3s+4t=6

9t=0
t=0

3s+5t=-6
3s+0=-6

3s=-6
s=-2

c) |5 = 3x - y |*(-2)
|5x-2y = 7

-10=-6x+2y
5x-2y=7

-x=-3
x=3

5x-2y=7
15-2y=7 |-15

-2y=-8
y=4


d) |x-3y = 5
|y+3x = -5 |*3

x-3y=5
3y+9x=-15

10x=-10
x=-1

x-3y=5
-1-3y=5 |+1

-3y=6
y=-2


2.
a) x+2y = -13 |*2
2x+4y=-26

b) 3x+y = -5 |*2/3
2x+2/3y = -10/3

c) -x+4y = 2 |*(-2)
2x-6y=-4

d) x-½y = 1 |*2
2x-y=2

e) 3x-3y = 1 |*2/3
2x-2y=2/3

f) x+¾y = 0 |*2
2x+6/4y=0


nie wiem czy to drugie na pewno jest dobrze.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T23:18:24+01:00
Rozwiązania w załączniku. Pozdrawiam.
12 5 12