Odpowiedzi

2009-12-04T00:24:19+01:00
Aby obliczyc długośc okregu trzeba znać jego promień. Z warunków zadania wynika ze promieniem jest przekątna prostokata o bokach: 2,8 cm i 2,1 cm. Rysunek w załaczniku.
Obliczamy więc dł. przekątnej:
IAOI²=2,1² + 2,8²
IAOI²=4,41 +7,84=12,25
IAOI =3,5 cm a zatem r=3,5
Obliczamy teraz długośc okręgu:
L=2πr
L=2π*3,5
L=7 π
ODp. Długośc tego okręgu wynosi 7π cm≈21,98 cm.
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T00:30:41+01:00
C²=a²+b² - wzór z twierdzenia Pitagorasa
c²=2,12²+2,82²
c²=4,41=7,84
c=√12,25
c=3,5
l=2πr
l=2*3,14*3,5
l=21,98

na chłopski rozum
16 2 16