Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T23:04:21+01:00
Panowie podróznicy odkryli sobie grobowiec Tutenchamona, władcy Egipskiego w 1922r. Grobowiec nie został naruszony przez 33 wieki. Dopiero w 1922 r., został odkryty przez Howarda Cartera. Znalazł tam kosztownośc, posążki, oraz złotą maskę, dzięki której głowa nie uległa rozkładowi [i tak była pusta, bo mózg wyciągali przez nos, a inne części głowy zostały eksmitowane z ciała faraona :D ]! 5 miesięcy po odkryciu zmarł fundator tejże wyprawy - Lord Carnarvon. W następnym czasie zmarło 21 osób związnych z wyprawą w wielkich mękach.
17 3 17
2009-12-03T23:23:23+01:00
Od samego początku odkrycie grobu Tutanchamona(Tutenchamona) przez Howarda Cartera cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.W 1926 roku grobowiec Tutanchamona odwiedziło tylko w ciągu 3 miesięcy 12 300 turystów. Rozgłos przyczynił się do powstania legendy o zemście faraona na osobach, które zakłóciły jego spokój i zbezcześciły grób. Klątwa została rzucona na wszystkich biorących udział w odkryciu. Wyobraźnię dodatkowo pobudziły tajemnicze okoliczności śmierci lorda Carnarvona(archeolog-amator, sponsor wykopalisk), który po kilku dniach ciężkiej choroby nieoczekiwanie zmarł w Kairze na zapalenie płuc. w tej samej chwili w całym mieście zgasło światło, a jego wierny pies, przebywający wówczas w posiadłości w Anglii, nagle zdechł.Stało się to zanim jeszcze sarkofag z mumią Tutenchamona został otwarty i na pewien czas opóźniło prace w grobowcu. Carter musiał zdobyc pieniadze na prowadzenie dalszych badan. z klatwa wiazano takze smierc innych czlonkow ekspedycji. Georges Benedite, naczelny konserwator działu egipskiego w muzeum w Luwrze, wychodzac z grobowca zmarł na atak apopleksji. Wkrótce zmarł nagle także amerykański egiptolog Arthur C. Mace, współautor raportu z wykopalisk. Od tego czasu gazety prześcigały się w wymyślaniu przyczyn i odnajdywaniu kolejnych ofiar klątwy. Niektórzy przypisywali przyczynę śmierci nieznanym wirusom lub bakteriom, które znajdowały się w grobowcu, inni zaś truciźnie, którą powleczone miały być znalezione tam przedmioty. Sam Carter zaprzeczał istnieniu jakiejkolwiek klątwy. Zmarł w 1939r. w wieku 65 lat.
15 4 15