Odpowiedzi

2009-12-03T23:13:44+01:00
Dane:
m₁= 35kg
m₂= 3,5kg
v₂= 6m/s

Szukane:
v₁= ?

Wzory:
Korzystamy z zasady zachowania pędu: całkowity pęd (p) układu nie zmienia się.
p = m₁* v₁- m₂* v₂
p = 0 (układ na początku nie poruszał się v = 0 więc także p = 0)

m₁* v₁- m₂* v₂ = 0
m₁* v₁= m₂* v₂ |:m₁
v₁= (m₂ * v₂) : m₁

v₁= (3,5kg * 6m/s) : 35kg = 0,6m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T23:15:31+01:00
Dane:
m1 (masa Oli) = 35kg
m2 (masa sanek) = 3,5kg
v2 (prędkość sanek) = 6m/s

Szukane:
v1 (prędkość Oli) = ?

Korzystamy z zasady zachowania pędu
p1 = p2
m1v1 = m2v2
po przekształceniu:
v1 = m2*v2 / m1
v1 = 3,5kg * 6m/s /35kg = 21kgm/s /35kg
(kilogramy się skrócą)
v1 = 0,6m/s
Ola poruszała się z prędkością 0,6 metra na sekundę.