Odpowiedzi

2009-12-04T00:11:39+01:00
Fr-siła jednego robotnika
Fo-siła oporu
m-masa wózka
a-przyspieszenie
najpierw liczymy wypadkową
Fw=2Fr+Fo Fw=2*200N+(-100N)=300N

a=Fw/m a=300N/500kg=0,6m/s²

Odp. wózek ruszy z przyspieszeniem 0,6m/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T00:15:02+01:00
Fl-ciężar ładynku
Fl=500kg*10m/s²
Fl=5000N
Fr=2*200N
Fr=400N
Ft=100N
F1=Fl+Ft
F1=5000N+100N=5100N
Fr=400N
Fw=F1=Fr
Fw=5100N-400N=4700N

Odp. Wózek nie poruszy się z miejsca

hans na rację co do wzoru a=Fw/m

ale zgodnie z zasadami Newtona Fw musi być większa od siły tarcia i siły nacisku na podłoże dla tego tak się rozpisałem z tym F1.