Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-03T23:46:04+01:00
Imperium - określa się także terminem cesarstwo, jest to rozległe, wielonarodowe państwo, którego struktura utrzymywana jest poprzez przymus wywierany z jego ośrodka centralnego (w przeciwieństwie do federacji, której istnienie oparte jest na wzajemnym porozumieniu jej części składowych). Oprócz tego, że imperium zajmuje znaczną powierzchnię, to jednocześnie dąży do rozszerzenia swojej strefy wpływów (imperializm), podporządkowując sobie sąsiednie kraje bądź ich części, lub zdobywając terytoria zamorskie (imperium kolonialne). Zazwyczaj jest to kraj o ustroju monarchicznym, rządzona przez silnego władcę, zwanego cesarzem.
27 3 27
2009-12-03T23:46:19+01:00
Imperium:
-Całość terytoriów podległych władzy państwa rzymskiego. W ten sposób rozumieli je starożytni Rzymianie, którzy nie utożsamiali podbitych ziem ze swoim państwem.
-Twór polityczny ukształtowany w wyniku podbojów rzymskich, synonim państwa rzymskiego, we wszystkich jego formach istnienia. W ten sposób zwykle rozumie się je dzisiaj.
22 3 22
2009-12-03T23:46:35+01:00
Jest to bardzo rozwinięte państwo pod wszystkimi względami, poczynając od wojska, kończąc na sprawach finansowych
32 4 32