1)Kula o masie 0,5 kg zderzyła się z nieruchomą kulą o takiej samej masie. Po zderzeniu poruszają się razem z prędkością 1 m/s. Ile wynosiła prędkość pierwszej kuli przed zderzeniem:
a)0,2 m/s;
b)2 m/s;
c)1 m/s;
d)0,5 m/s.
wyjasnij!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T09:24:11+01:00
M1*v1 + m2*v2 = v3 * (m1 + m2)
m1*v1 = v3 * (m1 + m2)
v1 = [ v3 * (m1+m2) ] / m1
v1 = 1 * 1 / 0,5 = 2 m/s
czyli odpowiedz b
1 5 1
2009-12-04T14:40:20+01:00
M1*v1 + m2*v2 = v3 * (m1 + m2)
m1*v1 = v3 * (m1 + m2)
v1 = [ v3 * (m1+m2) ] / m1
v1 = 1* 1 / 0,5 = 2 m/s
czyli odpowiedz B (tak mi sie zdaje)
1 5 1