Odpowiedzi

2009-12-04T09:43:00+01:00
V - prędkość samochodu = 90 km/h = 25 m/s
t - czas = 8s
a - przyspieszenie = ?
v =vo + at
vo - prędkość początkowa = 0
v = at
a = v/t = 25/8 = 3,125 m/s
v₁ = 120 km/h = 33,3 m/s
s - droga przebyta = v²/2a = 33,3²/6,25 =1108,89/6,25 = 177,42 m =
= 0,177 km

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T09:54:42+01:00
Dane:
Vk = 120km/h czyli 33 m/s
predkosc końcowa to jest w przyblizeniu
wynik, dokładny jest 33,(3) ale ja daje przyblizony zeby sobie zycia nie utrudniac ;)P
Vo= 90 km/h czyli 25m/s predkosc poczatkowa
t = 8 s
Szukane: a= ? s=?

Obliczenia: ze wzoru podanego w zalaczniku
a= 33 m/s - 25 m/s podzielić tu kreska ułamkowa i w mianowniku 8 s = 8/8 = 1
a = 1 m/s2

s = 1/2 * 1 m/s2 * 8 s do potęgi drugiej = 32 m i teraz zamieniamy to na km tak jak jest wymagane w zadaniu
32 m = 0.032 km

wiedząc ze 1 km = 1000 m dzielimy 32 m przez 1000 m stad wynik 0.032 km