Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T09:49:20+01:00
Pole trapezu wyraza sie wzorem

P=(a+b)*h/2
gdzie a, b podstawy trapezu, h wysokosc

a=3, b=11
P=56
56=(3+11)*h/2
56=14h/2
56=7h
h=8
2009-12-04T09:50:36+01:00
A - jedna podstawa = 3 cm
b - druga podstawa = 11 cm
h - wysokość = ?
P - pole = 56 cm²
P = (a + b)h/2
2P = (a + b)h
h = 2P/(a + b) = 2 razy 56 dzielone przez 3 + 11 = 112/14 = 8 cm
h = 8 cm
1 5 1