16.
a)biuro podróży oferuje swoim klientom odpoczynek na Wyspach Kanaryjskich w cenie 678zł i 150 euro od osoby oraz w Grecji za 514zł i 185 euro od osoby.Za którą z tych propozycji trzeba więcej łącznie zapłacić?
b)Inne biuro podróży proponuje tydzień wypoczynku w Hiszpanii za 388zł i 190 euro od osoby oraz we Włoszech za 515zł i 160 euro od osoby.Która z tych dwóch
ofert jest tańsza.
17)
Tata Marcina tankuje paliwo na osiedlowej stacji benzynowej,gdzie obowiązują podane ceny.Ile benzyny bezołowiowej 98 zatankował,jeśli zapłacił 175zł 20gr?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T12:57:07+01:00
A)
Wyspy Kanaryjskie 678zl + 613.50= 1291.50zl
150e x 4.09 = 613.50 zl
Grecja 514zl + 765.65 = 1270.65zl
185e x 4.09 = 756.65zl
Odp.Więcej zaplaci sie za wycieczke na Wyspy kanaryjskie.

b)
Hiszpania 388zl + 777.10zl = 1165.10zl
190e x 4.09 = 777.10zl
Włochy 515zl + 654.40 = 1169.40zl
160e x 4.09 = 654.40zl
Odp. Tańsza jest oferta do Hiszpanii.

17
cena za 1l benzyny bezolowiowej 4.15
1l - 4.15
x - 175.20

x= 175.20/4.15
x= 42.22
Odp. Zatankował 42 litry.
1 5 1
2009-12-04T14:14:01+01:00
A)
678+150=828
514+185=699

Odp.: Więcej zapłacimy za wycieczkę do Wysp Kanaryjskich.

b)
388+190=578
515+160=675

Odp.: Mniej zapłacimy za wycieczkę do Hiszpanii.


Bezołowiowa kosztuje 3.80 zł.
175.20 zł : 3.80 zł = ok. 46.1 l