Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T12:50:01+01:00
1.Korzystając z poczty elektronicznej możemy otrzymywać nieoczekiwane emaile reklamujące różnego typu produkty, takie listy nazywamy spamem.
2.Ostatnio na aukcjach internetowych pojawia się coraz więcej oszustw. Oszuści wystawiają towary, których w ogóle nie mają. Po zakupie kupujący wysyła pieniądze a towaru nie otrzymuje.
3.Nastolatkowie pobierają muzykę, korzystają z wiadomości błyskawicznych, poczty elektronicznej i grają w gry internetowe. Aktywnie korzystają z wyszukiwarek, aby odnaleźć w Internecie interesujące ich informacje. Większość nastolatków ma już za sobą wizyty w pokojach rozmów, wielu uczestniczyło w rozmowach dorosłych lub prywatnych. Chłopcy w tej grupie wiekowej prawdopodobnie przekraczają dozwolone granice poszukując grubiańskiego humoru, krwi, hazardu lub witryn przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych. Dziewczęta raczej korzystają z pokojów rozmów, są więc bardziej narażone na molestowanie seksualne.
4.kontakt z treściami pornograficznymi
5.kontakt z materiałami epatującymi przemocą
6.kontakt z pedofilami
i uzależnienie od Internetu
7.nieświadome uczestniczenie w działaniach niezgodnych z prawem
8.konsekwencje finansowe (np. korzystanie z dialerów, czyli programów łączących komputer z Internetem za pośrednictwem numerów 0-700)
9.nieświadome udostępnianie informacji (np. numerów kart, adresów, haseł itp.)
10.Niektóre osoby podaja się za kogo innego niż sa!
8 5 8
2009-12-04T13:07:26+01:00
Umiejętność właściwego korzystania z komputera i internetu, dokonywania wyboru i właściwej oceny materiałów pisanych, filmowych, zasobów informacyjnych internetu, programów komputerowych decydować będzie o naszej dalszej drodze przez wirtualny świat, w którym czyha na nas wiele niebezpieczeństw zarówno jak i dla naszego sprzętu jak i stanu zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego. Naukowcy i psycholodzy zastanawiają się, czy nie tworzyliśmy tzw. „puszki Pandory”, poprzez komputeryzację świata. Teraz jest znanych bardzo wiele zagrożeń płynących z korzystania z inetrnetu jak i istnieje równie wiele plusów, ale w tej pracy mam skupić się jedynie na ujemnych przewidywalnych skutkach.

Zagrożenia wynikające z dostępu do Internetu.
Myślę iż wszyscy doskonale zadają sobie sprawę, że komputer podłączony do internetu może być wykorzystywany jako zaawansowana multimedialna pomoc dydaktyczna. Bez wątpienia jest to doskonałe źródło informacji. Jest to ogromna baza danych zawierająca teksty, grafikę, dźwięk; niezliczona ilość stron edukacyjnych, encyklopedii, programów naukowych gwarantuje jasne i dokładne informacje.
Niestety, Internet to nie same korzyści. Należy sobie uzmysłowić ciemną stronę tej sieci- pokusy i zagrożenia czyhające na jej użytkowników, przede wszystkim nieletnich. Problem ten dotyczy bowiem głównie młodzieży- grupy o podwyższonym ryzyku. Większość osób nawiązuje połączenie z Internetem, wypełnia mnóstwo formularzy, nawiązuje kontakty z nieznanymi wcześniej ludźmi, wymienia z nimi korespondencję. Ale wiele stron w.w.w. zbiera informacje o nas i są one wykorzystywane do różnych celów.
Najważniejsze zagrożenia to:
- rozpowszechnianie nielegalnych treści ( np. pornograficznych -na miejsce zlikwidowanych stron wciąż pojawiają się nowe, brak jednoznacznych definicji ogranicza możliwość skutecznego ścigania), oferty sprzedaży pirackiego oprogramowania, nagrań audio i video, ,
- włamania sieciowe i zainfekowanie komputera programem wirusowym np.
1. Wirusy sektora startowego dysku. Wirus tego typu może ulokować się w MBR i np. zniszczyć jego zawartość, uniemożliwiając tym samym dostęp do dysku. W innym przypadku wirus przenosi kod inicjujący system z sektora startowego w inny obszar dysku i zajmuje jego miejsce, co powoduje jego załadowanie jeszcze przed startem systemu, a więc także przed uruchomieniem jakiegokolwiek oprogramowania antywirusowego. Działanie tego typu umożliwia wirusom przejęcie kontroli nad oprogramowaniem przeznaczonym do ich zwalczania.
2. Wirusy FAT .Wirusy atakujące JAP zmienia wartość pierwszej JA jednego lub wielu plików na numer wskazujący JA kodu wirusa. Wczytanie takiego pliku powoduje uruchomienie wirusa, który w dalszej kolejności może, ale nie musi, załadować właściwy program (w tym celu musi zapamiętać oryginalny numer jego pierwszej JAP).
3. Makrowirusy. Większość makrowirusów Worda wykorzystuje fakt, że szablony dokumentów mogą zawierać makra. Wirus uaktywnia się w chwili otwarcia zainfekowanego dokumentu, po czym zaraża zdrowe zbiory z rozszerzeniem *.doc i zapisuje je jako szablony (dokumenty nie mogą zawierać makr). W ostatnim kroku jedno lub kilka automatycznie wykonywanych makr zostaje zastąpionych kodem wirusa.
- uzależnienie od Internetu- podobnie jak telewizja, gry video, hazard, tak sieć Internetu może stać się źródłem uzależnienia. Niestety, dzieje się tak coraz częściej.
Uważam, że Internet jako dobro przeznaczone dla człowieka może stać się powodem uzależnienia. Ma wiele zalet i jest naprawdę bardzo przydatny, jednak tylko odpowiednie korzystanie może zapewnić brak szkodliwości dla naszego zdrowia i dla naszego komputera. Oczywiście nie mamy większego wpływu na to, co inni użytkownicy robią, na ich złe zamiary wobec nas, ale powinniśmy maksymalnie zabezpieczać się przed tego typu działaniami przez stosowanie programów antywirusowych. Brak zagrożeń w Internecie zależy tylko od jego użytkowników. Tak jak zostanie wykorzystany zależy przede wszystkim od nas, bo Internet to naprawdę fajna rzecz, jeśli jest dobrze wykorzystywana.
1 5 1