Odpowiedzi

2009-12-04T12:07:59+01:00
Jednym ze zwyczajów Bożonarodzeniowych jest kładzenie pod stół wigilijny sianka. Następnie każdy z rodziny wyciąga jeden z kłosów. Ta osoba, której źdźbło będzie najdłuższe ma żyć najdłużej ze wszystkich zebranych.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:04:03+01:00
Dzielenie się opłatkiem,
śpiewanie kolęd,
robienie jasełek,
ubieranie choinki,
dostawanie prezentów,podarunków,
przygotowywanie się do świąt,
strojenie domu,
przyjście świętego mikołaja,
chodzenie na pasterkę.itd......
OPŁATEK:
Nazwa ,,opłatek" pochodzi od łacińskiego słowa ,,oblatum"',co znaczy dar ofiarny.Tradycja dzielenia się opłatkiem jest charakterystyczna tylko dla Polski i ze względu na swój głęboki wydźwięk religijny jest szczególnie piękna....


2 5 2