18.Samochód wujka Marcina pali średnio 6,5 l oleju napędowego na 100 km.Ile mniej więcej kosztuje olej,który ten samochód spala na dystansie:
a)200km? b)250km? c)120km?
19.
W rajdzie samochodowym o tytuł najoszczędniejszego auta na trasie 240km uzyskano następujące zużycie paliwa:1miejsce-10,224l;2miejsce-11,328l;
3miejsce-11,952l.Jakie zużycie paliwa na 100km miały samocody ,które zajęły trzy pierwsze miejsca?

3

Odpowiedzi

2009-12-04T12:20:56+01:00
6,5 litra na 100 km
x na 200km
x=6,5*200/100=13 litrów


b)
6,5 na 100
x na 250
x=6,5*250/100=16,25 litra
c)
6,5 na 100
x na 120
x=6,5*120/100=7,9 litra
19.
1 miejsce
10,224 l na 240 km
x na 100 km
x=10,224*100/240=4,26 l
2 miejsce
11,328 na 240 km
x na 100 km
x=11,328*100/240=4,72 litra
3 miejsce
11,952 l na 240 km
x na 100 km
x=11,952*100/240=4,98 l
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T12:27:11+01:00
Zadanie19
240km-10,224l
100km-zl

z=1022,4/240
z=4.26-pierwsze miejsce

240km-11.328l
100km-z
z=1132.8/240
z=4.72-drugie miejsce

240km-11.952
100km-z
z=1195.2/240
z=4.98-trzecie miejsce

Zadanie18
a)6,51-100km
z -2000km

z=130.20l - olej napędowy sapalny na trasie 2000km( podstaw sobie jakąś cene, bo nie mam pojęcia ile może kosztować litr tego oleju)
b)6,51-100km
z-250km
z=16,275l- na odciku 250km

c)6,51-100km
z-120km

z=7,812l - na odcinku 120km
2009-12-04T17:30:50+01:00
6,5 litra na 100 km
x na 200km
x=6,5*200/100=13 litrów


b)
6,5 na 100
x na 250
x=6,5*250/100=16,25 litra
c)
6,5 na 100
x na 120
x=6,5*120/100=7,9 litra
19.
1 miejsce
10,224 l na 240 km
x na 100 km
x=10,224*100/240=4,26 l
2 miejsce
11,328 na 240 km
x na 100 km
x=11,328*100/240=4,72 litra
3 miejsce
11,952 l na 240 km
x na 100 km
x=11,952*100/240=4,98 l