Witam potrzebuje gotowca bo nie mogę dać sobie rady i potrzebuje poprawnego rozwiązania bez zaokrąglania liczb i tym podobne

chłopiec o masie 70kg biegnie z prędkością 5m/s i wskakuje do nieruchomej łódki znajdującej się na końcu pomostu. łódka odpływa razem z chłopcem z prędkością 2m/s . Oblicz masę łódki
( pomijając wpływ sił oporu wody)

3

Odpowiedzi

2009-12-04T13:31:36+01:00
Dane
m 70 kg
v 5m/s
v 2m/s


ep=70*25:2
ep=875n

ep=70*4:2
ep=140n


875n-140n=735n
2009-12-04T13:38:51+01:00
P1=p2
p1= masa chlopca * predkosc chlopca= 70*5=350
p2= masa lodki+ masa chlopca * predkosc lodki= (m+70)*2

p1=p2
70*5=(m+70)*2
350=2m*140
2m=350/140
2m=2,5/2
m=1.25
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:09:50+01:00
Wykorzystaj zadade zachowania pędu:

m1 - masa zioma
v1 = prędkość zioma
m2 - masa łódki
v2 - prędkość łódki po wskoczeniu do niej zioma

p1=p2


m1*v1 = (m1+m2)*v2
70*5 = (70+m2)*2
350 = 140 + 2*m2
210 = 2*m2
m2 = 105 kg

2 powyższe rozwiązania to jakieś bzdury