Pilne!!!! 1.rozdziel:a)kwotę 1705zł miedzy dwie osoby wstosunku 4:7 b)80 cukierków między trójkę dzici w stosunku 1:3:4 c)18 pomaranczy w stosunku 1:2:3 .Drugie zadanie: stosunek długosci boków trójkąta o obwodzie 38 cm,jest rowny 4:6:9.Oblicz długosc boków tego trójkąta.[trzecie zadanie];sprawdz czy trójkąty ABC i A"B"C" sa podobne gdy:a)[AB]=7,[AC]=5,[BC]=3 i [A"B"]=21,[A"C"]=15,[B"C"]=9. Bardzo pilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-04T13:33:47+01:00
Na razie znam rozwiazanie 1 zadania kolejne postaram sie później:
kwotę 1705 w stosunku 4:7 = 620:1085
cukierki = 10;30;40
pomarańcze 6:12:18

Zadanie drugie = 8:12:18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T13:43:02+01:00
Zad1
a)kwotę 1705zł miedzy dwie osoby wstosunku 4:7
4+7=11
4/11 *1705zł=6820/11=620zł - pierwsza osoba
7/11 *1705zł=11935/11=1085zł - druga osoba

b)80 cukierków między trójkę dzici w stosunku 1:3:4
1+3+4=8
1/8 *80=80/8=10 - ilość cukierków I dziecka
3/8 *80=240/8=30 - ilość cukierków II dziecka
4/8 *80=320/8=40 - ilość cukierków III dziecka

c)18 pomaranczy w stosunku 1:2:3
1+2+3=6
1/6 *18=18/6=3
2/6 *18=36/6=6
3/6 *18=54/6=9

Zad.2 stosunek długosci boków trójkąta o obwodzie 38 cm,jest rowny 4:6:9.Oblicz długosc boków tego trójkąta.
a+b+c=38
4+6+9=19
a=4/19 *38=4*2=8
b=6/19 *38=6*2=12
c=9/19 *38=9*2=18

Zad.3
Sprawdź czy trójkąty ABC i A"B"C" są podobne gdy:
a)[AB]=7,[AC]=5,[BC]=3 i [A"B"]=21,[A"C"]=15,[B"C"]=9
[A"B"]/[AB]=21/7=3
[A"C"]/[AC]=15/5=3
[B"C"]/[BC]=9/3=3
A to znaczy że te trójkąty są podobne