Odpowiedzi

2009-12-04T13:46:01+01:00
Dzieworództwo to rozwój zarodka z jaja niezapłodnionego, inaczej partenogeneza.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:18:17+01:00
Dzieworództwo, odmiana rozmnażania bezpłciowego polegająca na rozwoju osobników potomnych jedynie z niezapłodnionej komórki jajowej, bez udziału plemnika. U roślin zwana apomiksją.

Partenogeneza(dzieworództwo) może być traktowana jako cecha przystosowawcza. W warunkach stałego środowiska o dużych, niewykorzystanych zasobach, partenogeneza umożliwia szybkie zwiększenie liczebności populacji .

np.tak moze się rozmnażać największa jaszczurka-Waran z Komodo