Odpowiedzi

2009-12-04T13:50:52+01:00
2.Beniamin Franklin odkrył Golfsztorm,zbudował piorunochron,skonstruował fotel na biegunach, zbudował organy kieliszkowe itp.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T13:58:37+01:00
1. Podczas wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych siły kolonistów wspierali ochotnicy z różnych państw Europy.Byli wśród nich także Polacy , największą sławę zdobyli Kazimierz Pułaski i Tadeusz Kościuszko. Pułaski zorganizował amerykańską kawalerię która przyczyniła się do zwycięstw nad Brytyjczykami, zginął w 1779 roku w trakcie walk o miasto Savannah.Obecnie jest bohaterem narodowym Polski i Stanów Zjednoczonych oraz patronem amerykańskiej Polonii.
Tadeusz Kościuszko zginął natomiast jako inżynier budujący fortyfikacje.

2. OKULARY- B.Franklin nosił okulary. Kłopotliwe było dla niego korzystanie z dwóch par okularów- jednych służących do czytania , drugich używanych przy wykonywaniu pozostałych czynności.

FOTEL NA BIEGUNACH- WIELU LUDZI ODPOCZYWAJĄCYCH W TAKIM FOTELU NIE WIE, ŻE ZAWDZIĘCZA GO SŁYNNEMU OBYWATELOWI STANÓW ZJEDNOCZONYCH .

ORGANY KIELISZKOWE- muzyk grał na nich dotykając wilgotnymi palcami krawędzi obracających się szklanych kieliszków.

PIORUNOCHRON

10 3 10