Do każdego środka stylistecznego dodaj po 2 przykłady
-epipora
-animizacja
-persofinikacja
-alegoria
-symbol
-apostrofa
-instrumentacja głoskowa
-onomatopeja
-hiperbola
-epitet
-oksymoron
-paradoks
-antyteza(niewiem czy dobrze napisałam)
-eufenizm
-peryfraza
-metafora
z góry dziex;]
najlepsze nagradzam ;]
pozdro

3

Odpowiedzi

2009-12-04T14:09:19+01:00
Wiesz co nie wiem kilku a nie mam jak anulowac odpowiedzi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T14:16:08+01:00
-epipora - plagiarism,forgery
animizacja - chodzący kwiatek, gadajacy pies
-personifikacja - zadumane krzesło, smutny deszcz
-alegoria - chudej, bladej
-symbol ~u, ~owi
-apostrofa- "Litwo ojczyzno Moja", "Kochanej Marty"
-instrumentacja głoskowa- "witaj majowa jutrzanko", "marsz marsz dąbrowski"
-onomatopeja- puk-puk, stuk-stuk
-hiperbola- morze łez, oszlał z gniwu
-epitet-ładna ksiązka, czarna szafa
-oksymoron- ~u, ~owi
-paradoks- ironiczny usmiech, oszalały wiatr
-antyteza- psisko, matczysko
-eufenizm- niewidomy, kobieta letkich obyczajów
-peryfraza- morze łez, rozwścieczony z gniwu
-metafora- głucha cisza, gwizady mrugaja
2009-12-04T14:15:49+01:00
-epipora
-animizacja, gryzie mnie sumienie
-persofinikacja, płaczący deszcz
-alegoria, Kołacz królewski – alegoria rozbioru Polski
-symbol, ryba- symbol chrześcijan
-apostrofa- Panie, to moja praca.."
-instrumentacja głoskowa, tupot
-onomatopeja, puka, stuka
-hiperbola, gigantyczny
-epitet, rada( jako radość)
-oksymoron, gorzkie szczęście
-paradoks,paradoks Chyla z Tybetu – jak przegrasz to i tak wygrasz
-antyteza, "lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć"
-eufenizm, ma lepkie ręce zamiast kradnie
-peryfraza, zastąpienie wyrazu "śmierć" opisem "sen żelazny, twardy, nieprzespany"
-metafora, czas to pieniądz

Psdr. ;)