Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T14:46:57+01:00
60 km/h=16.66667 m/s w przyblizeniu 16.7 m/s
129.6 km/h= 36 m/s
2340 km/h=650 m/s
2009-12-04T14:47:20+01:00
A)samochód 60 km/h = 60 000 m / 3 600 s ≈ 16,7 m / s

b)najszybsze ryby 129,6 km/h = 129 600 m / 3 600 s = 36 m / s

c)samolot Concorde 2 340 km/h = 2 340 000 / 3 600 s = 650 m / s

Pozdro))
2009-12-04T14:48:37+01:00
Zadanie można rozwiązać z prostej wiedzy, że km=1000m oraz, że h=60min=3600s i tak:

a)60 km/h = 60*1000m/3600s=600m/36s=150m/9s=50m/s
b)129,6 km/h = 129,6 * 1000m/3600s=1296m/36s=36m/s
c)2340 km/h = 2340 * 1000m/3600s=23400m/36s=650m/s