Po dziewięciu dniach podróży przez pustynie beduini zorientowali się że wypili już 60% zapasów tej wody zostało mu 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma im wystarczyć na kolejne 8 dni.

Potrzebne na poniedziałek!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:10:24+01:00
Po dziewięciu dniach podróży
przez pustynie beduini zorientowali się że wypili już 60% zapasów tej wody zostało mu 48 bukłaków z wodą. O ile procent
powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma im wystarczyć na kolejne 8 dni.


100% - 60% = 40% = 0,4
48 bukłaków - 0,4
x bukłaków - 1

0,4x = 48 /:0,4
x = 120

120 - 48= 72 <-- tyle juz wypili
72 : 9dni = 8 l / dzień

48l : 8 dni = 6 l/dzień

6/8 * 100% = 75%
100% - 75% = 25%

Odp. muszą zmniejszyć zużycie wody o 25%
1 5 1
2009-12-04T15:17:07+01:00
Dzienne spożycie wody w pierwszych 9 dniach:
X - ilość bukłaków z wodą, które wypili w ciągu pierwszych 9 dni
X : (X + 48) = 0,60
X = 0,60X + 28,8
0,4X = 28,8
X = 72 /bukłaków w ciągu 9 dni
72 / 9 = 8 → pili 8 bukłaków dziennie.

Zostało im 48 bukłaków na 8 dni, a to jest 6 bukłaków dziennie.
P - procent o jaki powinni zmniejszyć picie wody.
8 - (P×8) = 6
8P = 2
P = 0,25 = 25%

Odpowiedź:
Aby starczyło im wody na kolejne 8 dni, powinni zmniejszyć dzienne racje wody o 25%