W sadzie leży w rzędzie 100 jabłek jedno za drugim w odległości 1m. Przed pierwszym jabłkiem w odległości 1m stoi sadownik ze skrzynką. Jaką odległość musiałby przejść sadownik, aby zebrać leżące jabłka, gdyby zbierał po jednym jabłku i odnosił każde osobno do skrzynki?

2

Odpowiedzi

2009-12-04T15:08:13+01:00
100m×2+2×2m=200m+2m=202m-droga którą musi przejść sadownik gdyby zbierał jabłka pojedynczo
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:19:54+01:00
Setne jabłko leży 100m od sadownika.
żeby zebrać jedno jabłko musi przejść taki sam dystans 2 razy
1*2+2*2+3*2+4*2+...+97*2+98*2+99*2+100*2=2+4+6+8+10+12+14+16+18+20+22+24+...+198+200=
=200*99+100=19900m=19,9km

te ... oznaczają że między tymi liczbami jest jeszcze dużo liczb