Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:07:28+01:00
F(x) = a x + b jest rosnąca, gdy a > 0

a = 3 - 2 m

3 - 2 m > 0
- 2 m > - 3
m < 3 / 2

Pozdro))
1 5 1
2009-12-04T15:10:27+01:00
Funkcja f(x) jest funkcją liniową o wzorze f(x)=ax+b, istotnie a=(3-2m) oraz b=3

kiedy funkcja liniowa jest rosnąca? Kiedy a>0 tak więc funkcja f(x)=(3-2m)x+3 będzie rosnąca gdy:
(3-2m)>0
3-2m>0
-2m>-3 |*(-1)
2m<3
m<1½

tak więc funkcja f(x)=(3-2m)x+3 jest rosnąca dla m<1½ (czy jak kto woli m<3/2) czyli dla m mniejszego od 1½.
1 5 1