Odpowiedzi

2009-12-04T15:45:06+01:00
V=3a²√3/2*8
432√3=3a²√3*4 / :√3
12a²=432 /:12
a²=36
a=√36
a= 6 - długość krawędzi podstawy

Pc=3*6²√3/2 +6*(6*8)=54√3
+ 288cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:03:04+01:00
V = 432√3 cm³ - pbjetość graniastosłupa
H = 8 cm - wysokość graniastosłupa
Pp - pole podstawy ( pole sześciokąta foremnego)

a = ? bok podstawt sześciokata foremnego
Pc =? - pole całkowite graniastosłupa

1. Obliczam pole podstawy Pp

V = 432√3 cm³
V = Pp *H
Pp *H = 432√3 cm³
Pp* 8cm = 432√3 cm³
Pp = 432√3 cm³ : 8 cm
Pp = 54√3 cm²

2. Obliczam bok a sześciokąta
Pp = 54√3 cm²
Pp = (3a²√3) :2
(3a²√3) :2 = 54√3 cm² /*2
3a²√3 = 108√3 cm² /:3√3
a² = (108√3) :(3√3)
a² = 36 cm²
a = √36 cm²
a = 6 cm

3. Obliczam pole całkowite graniastosłupa Pc

Pc = 2*Pp + Pb
Pc = 2*54√3 cm² + 6*a*H
Pc = 108√3 cm² + 6* 6cm *8cm
Pc = 108√3 cm² + 288 cm²
Pc = 4(27√3 + 72 ) cm²