Odpowiedzi

2009-12-04T15:28:18+01:00
A. 0,4
b. 2/21
c. 2/7
d. 5/27
e. 0,5
f. 3/8
g. 0.6
h. 2/7
i. 2/3
j. 14/15
k. 16/31
l.20/297
11 4 11
2009-12-04T15:32:17+01:00
A) 4/5:2= 4/5:10/5= 0,4

b) 2/7:3= 2/7:21/7 (wybieramy wspólny mianownik 7)
dzielimy liczniki: 2/21=0,0952

21/7 to jest to samo co 3 dlatego dzielimy przez 21

c)4/7:2
robimy analogicznie do zadania poprzedniego
4/7:14/7= 0,2857

d)5/9:3
5/9:27/9= 0,1852

e) 1 1/2:3
3/2:6/2= 0,5

f) 2 1/4:6
9/4:24/4= 0,375

g) 4 1/5:7
21/5: 35/7= 0,6

h 2 4/7 :9
18/7:63/9= 0,2857

i) 20 2/3 : 31
62/3:93/3= 0,6(6)

j) 10 1/5 :9
51/5:45/5= 1,13(3)

k) 10 2/11 :21
112/11:231/11= 0,4848

l) 1 1/99:15
100/99:1485/99= 0,0673

zasada: zamieniasz na ułamek i dzielisz liczniki, to co wychodzi jest właśnie wynikiem takiego zadania.

Mam nadzieje, że jasno wytłumaczone. W razie niejasności pisz.

Pozdrawiam.
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:00:29+01:00
A) 4/5:2=2/5
b) 2/7:3=2/21
c)4/7:2=2/7
d)5/9:3=5/27
e) 1 1/2:3=1/2
f) 2 1/4:6=3/8
g) 4 1/5:7=3/5
h 2 4/7 :9=2/7
i) 20 2/3 : 31=2/3
j) 10 1/5 :9=51/45
k) 10 2/11 :21=112/221
l) 1 1/99:15=20/297
37 4 37
Na pewno dobrze
Dobrze
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty