Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:24:37+01:00
Ten taki ptaszek nazywa się klamra ;)
a) (u=4v
(5u-v=10

u = 4v
5 * 4v - v = 10

u=4v
20v -v =10

u=4v
19v = 10 /:19

u=4v
v = 1,9

u = 4 * 1,9
v= 1,9

u = 7,6
v= 1,9


b) (3r=s
(3r+s=24

3r = s
s + s = 24

3r = s
2s = 24 /:2

3r=s
s = 12

3r = 12 /:3
r=4
1 5 1
2009-12-04T15:27:06+01:00
A)
(u=4v
(5u-v=10

u = 4v - podstawiamy 4v za u w dziłaniu drugim

(u=4v
(5*(4v)-v=10

Oblczamy v:

20v - v =10
19v = 10 /:19
v = 10/19

Podstawiamy z powrotem do pierwszego działania:

u=4v
u = 4*(10/19)
u = 40/19
u = 2 2/19

Drugie działanie robimy podobnie:

b)
(3r=s
(3r+s=24

(3r=s
(s+s=24

2s = 24 /:2
s = 12

3r = s
3r = 12
r = 12/3 = 4


1 5 1
2009-12-04T15:51:32+01:00
B)
3r=s
3r=s=24

3r=s
s+s=24

3r=s
2s=24/:2

3r=s
s=12

3r=12/:3
s=12

r=4
s=12