Niedaleko Pałacu kultury i nauki w Warszawie na dwóch stoiskach sprzedawano banany. Na pierwszym w cenie 2,80zł za kg, na drugim 3,20zł za kg.O ile procent tańsze były banany na stoisku pierwszym niz na stoisku drugim? A)12,5%, B)14,3% C)15% D)18,5%

3

Odpowiedzi

2009-12-04T15:27:33+01:00
2009-12-04T15:32:00+01:00
3,2 zl - 100%
2,8 zl - x%

x=2,8*100/3,2=87,5%
100%-87,5%=12,5%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:32:29+01:00
2,80zł pierwsza cena
3,20 druga cena

3,20-100%
2,80-x

3,20x=2,80*100%
3,20x=280 /:3,20
x=87,5%

100%-87,5%=12,5%

ODP. Prawidłowa odpowiedź to A=12,5%.

POZDRAWIAM :)