Odpowiedzi

2009-12-04T15:41:57+01:00
Narysuj koło zaznacz dwa promienie, które utworzą kąt 120`, to da trójkąt równoramienny, podziel go na da mniejsze trójkąty, o miarach 30`,60` i 90`. Następnie z zależności kątów, obliczysz pole.
przez x, oznacz sobie długość podstawy,
przez r, oznacz promień = 2x
A teraz korzystając z znajomości zależności obliczasz:
x√3 =2√3 / √3
x=2√3 /√3
x=2
r=2x=2*2=4
P= (pi)r^2
P= (pi)4^2
P= 16(pi)cm^2
P=16 * 3,14 = 50,24cm^2
Proszę, to całe zadanie:)
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:46:56+01:00
Promień:
sin60° = 2√3 / R
√3 / 2 = 2√3 / R
R = 4

Pole:
P = πR² = 16π

Odpowiedź:
Pole koła wynosi 16π
12 4 12