Ułóż 2 zadania z układami równań . Zadanie jest proste : d zadania mają byc coś podobnego do tego lub inne.
: 3 cegły i jeden pustak ważą 11 kg, zaś 2 pustaki i jedna cegła 12 kg. Ile waży cagła a ile pustak ? :D

Coś takiego bym prosił. Oczywiście rrozwiązanie tesh!

2

Odpowiedzi

2009-12-04T15:42:03+01:00
1.Kasia ma 20 lalek i 5 misiów. Dała 2 lalki dała Oliwii,a 3 misie Oskarkowi.Ile kasi zostało misiów, a ile lalek?

2. Było 3 ludzi. Jeden wazył 45 kilo , drugi 60,a trzeci 56 .Ile razem warzą?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:58:59+01:00
Zad1.
Kasia i Tomek mają razem 30lat.6 lat temu Kasia była 2 razy starsza od Tomka.Ile lat mają teraz Kasia i Tomek.

x-wiek Kasi
y-wiek Tomka
x+y=30
x-6=2(y-6)

x=30-y
30-y-6=2y-12

x=30-y
-y-2y=-12-24

x=30-y
-3y=-36 /:(-3)

x=30-y
y=12

x=30-12
y=12

x=18
y=12

Kasia ma 18 lat a Tomek 12 lat.

Zad.2
Adam kupił 3 jabłka i 2 banany. Zapłacił razem 3,40zł.
Następnego dnia kupił 1 jabłko i 4 banany za które zapłacił 0,40zł więcej niż dnia poprzedniego.
Ile kosztowało jedno jabłko a ile jeden banan.
x-cena jabłka
y-cena banana

3x+2y=3,40
x+4y=3,40+0,40

3x+2y=3,40
x+4y=3,80 /*(-3)

3x+2y=3,40
-3x-12y=-11,4
---------------
-10y=-8 /:(-10)
y=8/10=0,8

x=3,8-4y
x=3,8-4*0,8
x=3,8-3,2
x=0,6

Jabłko kosztowało 0,60zł a banan 0,80zł
1 5 1