Odpowiedzi

2009-12-04T15:47:25+01:00
1. spatrańskie warunki - ciężkie warunki życiowe (twarde posłanie, liche wyżywienie, siermiężne odzienie, jednym słowem - "szkoła przeżycia" w starożytnym wydaniu)

2. wrócić z tarczą lub na tarczy - wrócić z bitwy zwycięzcą lub przegranym (wykazać się odwagą i honorem lub przegrać totalnie, być słabym, okryć się niesławą)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T15:47:55+01:00
Powrócić z tarczą - oznacza wrócić z wojny żywym, wygranym
spartańskie warunki - warunki trudne, ciężkie