Odpowiedzi

2009-12-04T15:50:30+01:00
30000-100%
x-12%

30000x12:100=360000:100=360zł
1 1 1
2009-12-04T15:50:39+01:00
X - wysokość spadku
12% - roczne oprocentowanie
12% = 0,12
30.000 - wysokość odsetek uzyskanych od lokaty
0,12x = 30.000 /:0,12
x = 250.000
Sprawdzenie:
12% * 250.000 = 30.000
Odp. Aby uzyskać 30.000 odsetek z jednorocznej lokaty o oprocentowaniu 12% otrzymany spadek powinien wynosić 250.000 zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:16:03+01:00
D=k*p*t / 100

d- odstetki
k-kapitał (kwota)
t-czas

Dane :
p -12%
t - 1rok
d-30000

Szukane :
k-kapitał

Rozwiązanie :
z danych wynika :
30000= k*12*1 / 100 = 100k*12*1 / 100 = 12k
30000 = 12k
12k = 30000 | ; 12
k= 2500