Prosze o rozwiazanie wzorem jakims takim:
v-predkosc
s-droga
t-czas

Z miejscowości A do B jest 6 km. Piechur porusza sie z predkoscia 2 metry na sekunde (2m/s) . Jaki potrzebny jest czas do pokonania tego odcinka?

Dane: ... Szukane:
v= 2m/s... t=?
s=6km...

Co dalej?
...........................Rozwiązanie:
=-teraz wy.
i prosze nie skracajcie. nawet jak cos mnozycie to to zapiszcie na boku (np.napiszcie pod spodem margines.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:04:26+01:00
Wzór na prędkość to:

v = s/t - mnożymy stronami przez t
v*t = s - teraz dzielimy stronami przez v

t = s/v - z tego wzoru wyliczamy t

teraz zamieńmy km na metry:

6km = 6000m

t = 6000/2 = 3000s

Odp będzie szedł 3000s = 50min
2009-12-04T16:06:01+01:00
Rozwiązanie:
s=6km=6000m
V=s/t /*t
V*t=s / <podzielić przez> V
t=s/V
t= 6000(m)/2(m/s)=3000(s) = 50(min) ponieważ dzielimy 3000s na 60 <bo jedna minuta to 60 s>