Porosty to organizmy wskaźnikowe, które pomagają określić stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki. Rozpoznaj przedstawione na ilustracjach rodzaje plech porostów, a następnie określ, w jakim środowisku można spotkać te porosty.

3

Odpowiedzi

2009-12-04T16:06:34+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. skorupiaste można spotkać np. na drzwie, w glebie.
2.krzaczkowate można spotkać np. nad rzeką.
291 4 291
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:08:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ta pierwsza to chyba skorupiasta, a druga krzaczkowata. Plechę skorupiastą można spotkać tam, gdzie jest duże lub średnie zanieczyszczenie powietrza.Natomiast krzaczkowata występuje tam, gdzie jest minimalne zanieczyszczenie.
366 3 366
2009-12-04T16:19:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1). to skorupiasta plecha/ściśle przylega do podłoża wnikając w nie/ np. na głazach,
2).to plecha krzaczkowata /np. na drzewach bukach,jaworach/.
241 4 241