Muszę odpowiedzieć na pytania :

1.Z ilu komórek zbudowane są bakterie?
2.Czy komórki bakteri mają jądro komórkowe?
3.Jaki kształt mają bakterie?
4.Gdzie żyją bakterie?
5.Jak odżywiają się i oddychają.
6.Jakie mają znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka ?

Z góry dzięki ;]

2

Odpowiedzi

2009-12-04T16:25:05+01:00
:))


1. Z jednej
2. Tak
3. Różny
4. W organizmach
5. Organizmami beztlenowo
6. Duże
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:38:58+01:00
1.Jednokomórkowe.
2.Nie mają jądra komórkowego.
3.Pałeczkowaty,kulisty i spiralny.
4.Gleba,woda,rozkładające się substancje organiczne,mogą byc wszędzie :)
5.Oddychanie-tlenowe i beztlenowe.
Odżywianie- cudzożywne,rzadziej samożywne
6.W przyrodzie:
- rozkład szczątków roślinnych i zwierzęcych
-pełnią znaczącą rolę w procesach glebotwórczych,
-bakterie symbiotyczne żyjące w żołądkach zwierząt roślinożernych umożliwiają im trawienie celulozy np. u krowy,
-uczestniczą w procesach samooczyszczania się wód i ścieków,
-bakterie symbiotyczne żyjące w przewodzie pokarmowym zwierząt syntetyzują witaminy K i B12,
-pełnią dużą rolę w procesach glebotwórczych, to ma ogromny wpływ na tworzenie się pokrywy roślinnej.
-powodują choroby roślin.

W życiu człowieka:
-w produkcji antybiotyków ,
-procesy fermentacyjne,
-wzbogacają pola uprawne w związki azotowe,
- w produkcji niektórych witamin - np. wit.B12,
-fermentacja obornika,
-negatywnym działaniem bakterii są np.procesy rozkładu, powodujące m.in. psucie się żywności, niszczenie drewna,
-powodują choroby u ludzi zwierząt.
2 5 2