Odpowiedzi

2009-12-04T16:49:53+01:00
Król Eduyp to postać tragiczna przez jego chciwość i temperament zdolny było do zbrodni. Jego los był przewidziany, nie miał on na niego żadnego wpływu, to co zostało mu zapisane musiało się wykonać. Przepowiednie te dotyczą jego śmierci, ma on być zabity przez własnego syna
2009-12-04T16:52:29+01:00
Według przepowiedni Król Edyp miał poślubić swoją matkę i zabić swojego ojca i tak się właśnie staje. wszystkie te przepowiednie wypełniają się w 100 % co prowadzi do klęski jego samego i swoich bliskich. Król Edyp to opowieść o walce z losem i przeznaczeniem jest również pokazany tragizm postaci która w żaden sposób nie może wygrać z losem i dlatego z góry zostaje skazany na porażkę mimo że robi wszystko by przepowiednia się nie spełniła !

powodzenia :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T17:17:51+01:00
Przyszłe i przeszłe wydażenia wcale nie oznaczają że człowiek nie ma prawa wyboru,nawet najbardziej istotne i wielkie przepowiednie wypełniają się poprzez niepozorne i zwykłe zdarzenia z codziennego życia
faktycznie zdarzenie i faktycznie uratowanie się kogoś przed tsunami jakie naprawdę zaistniało JEST przekazywanie tej historii z pokolenia na pokolenie w formie legendy. Edyp jest ofiarą fatum i nie ma wiec nic o przepowiedni,zabija w sojej obronie,nie wiedział że to jest jego ojciec to raczej był przypadek a nie przepowiednia.Niemożności oszukania własnego przeznaczenia. Istotą jest tragizm postaci, która nieświadomie wypełnia straszną przepowiednię i doprowadza do klęski własnej i swoich bliskich.Przepowiednie są własne świadomie i dobrowolne decyzj.