Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T16:49:46+01:00
Szkot James Watt (1736-1819) - 1763 - pierwsze ulepszenia w silniku
Anglik Izaak Newton (1642-1727) - Przyczynił się do rozwoju optyki, sformułował trzy prawa dynamiki
Francuz Antoine-Laurent de Lavoisier (1743-1794) – sformułował pierwszą wersję prawa zachowania materii, odkrył i nazwał tlen (1778), udowodnił nieprawdziwość teorii flogistonu
Szwed Anders Celsjusz (1701-1744) – udał się na ekspedycję do Laponii, która potwierdziła spłaszczenie Ziemi na biegunach.
Anglik Edmund Carthwright (1743-1823) – zbudował przędzarkę o pracy ciągłej
Francuzi Joseph Michel Montgolfier (1740-1810) i Joseph Etienne Montgolfier (1745-1799) - w Annonay (5 VI 1783) dokonali pierwszej udanej próby wzlotu balonu papierowo-płóciennego
benjamin franklin-Wynalazł piorunochron
John Kay – wynalazł mechanicznie czółenko
już reszty nie wiem
2009-12-04T17:44:17+01:00
1,Evangelista Torricelli - barometr 1643
2,Blaise Pascal - rachunek prawdopodobieństwa
3,Robert Newcomen - przemysłowa maszyna parowa 1712
4,Isaac Newton - prawa grawitacji
5,Beniamin Franklin - elektryczność, piorunochron 1752
6,James Harrison - chronometr 1767
7,bracia Montgolfier - balon na ogrzane powietrze 1783
8,james watt 1763 maszyna parowa
9,edmund cartwright mechaniczne krosno
10,antonie lavoiser skład powietrza
11,anders celsjusz skala pomiaru temperatury
12,benjamin franklin opisanie prądu zatokowego
13,benjamin franklin fotel bujany
14,benjamin franklin okulary dwuogniskowe
15,benjamin franklin organy kieliszkowe
4 5 4