Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T17:58:05+01:00
Masa pojedynczego atomu węgla-12g
masa pojedynczego atomu tlenu-16g
masa pojedynczego atomu wodoru-1g

wzór gliceryny C₃H₅(OH)₃
masa gliceryny 3*12+5*1+(16+1)*3=36+5+17*3=41+51=92
masa węgla w glicerynie 3*12=36
zawartość procentowa węgla w glicerynie 36/92 *100%=39,13%

wzór glikolu etylowego C₂H₄(OH)₂
masa glikolu etylowego 2*12+4*1+(16+1)*2=24+4+17*2=28+34=62
masa węgla w glikolu etylowym 2*12=24
zawartość procentowa węgla w glikolu etylowym 24/62*100%=38,71%
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T21:13:06+01:00
A...
Gliceryna ma wzór C3H5(OH)3.
Masa całego związku wynosi 3*12 + 5*1 + (16+1)*3 = 36 + 5 + 51 = 92
%C = masa węgla w związku / m całego związku * 100% = 36 / 92 * 100% = 39%

b..
wzór glikolu etylowego C₂H₄(OH)₂
masa glikolu etylowego 2*12+4*1+(16+1)*2=24+4+17*2=28+34=62
masa węgla w glikolu etylowym 2*12=24
zawartość procentowa węgla w glikolu etylowym 24/62*100%=38,71%

;]
6 3 6